Monday, 28 April 2014

Jeremia 33 : 14 – 16




SERMON PARHALADO NA GOK TINGKI
DISTRIK XVIII JABARTENGDIY
TU MINGGU ADVENT I, 02 Des. 2012

Evanggelium: Jeremia 33 : 14 – 16                                                          Epistel: Lukas 21 : 25 33
==================================================================================

  1. Jeremia 33:14-16 di perikop (33:1-26), manaringoti “Tumbur Hatigoran sian Pinompar ni di Daud. Tumbur hatigoran martudutudu tu “bagabaga haluaon”/Janji Pemulihan. Pemulihan marlapatan haimbaruon pinatupa ni Debata di bangso na tartaban i muse. Hamubaon tu hinadenggan ni parngoluonnasida. Rumang ni haimbaruon i, i ma: segi politik: nasida gabe bangsa na berdaulat sian status terjajah. Segi ekonomi: mulak ma muse nasida mangula di tanonasida, laos pemulihan psikologis nasida naung mandate/pasrah kepada keadaan terlumobi pemulihan segi religi, na ingkon holan Debata Zebaot sombaonnasida di Jerusalem.  Haimaruon pinatupa ni Debata sinurirangkon ni si Jeremia adong dua fakta sejarah na naeng masa, I ma na parjolo; ingkon mulak do nasida muse sian habuangan Babel tu tano  ni ompuna. Na paduahon na ingkon ojak harajaon ni Mesias di portibion.
  2. Ida ma, na ro do angka ari sogot. (ay.14). Bagabaga haluaon di pasahat tu pinompar ni si Israel dohot tu pinompar ni Juda. Andigan ma masa i? Hamamasana tongon mardalan di tingki na paimaimahon di bagasan gugun dohot sabam ni roha jala di bagasan haporseaon na togu. Di Jeremia 29:10: “Ai songon on do hata ni Jahowa: Molo dung gok * na pitupulu taon i di Babel, ebatanku ma hamu dohot pasintongkon tu hamu bagabagangku na denggan i asa mamboan hamu mulak tu inganan on. Marhite I ma naeng tangkas sada pangantusion di sangkap na denggan na sian Debata di “peristiwa pembuangan”. Ai nunga tangkas huboto sangkap angka na husangkapi taringot tu hamu, ninna Jahowa, sangkap hasonangan do tahe ndada tu hamagoan, asa ahu mangalehon tu hamu ujung na hinalungunhonmuna. (Jer.29:11). Laos Debata Patubuhon Tumbur Hatigoran/menumbuhkan tunas keadilan (ay.15). Tumbur hatigoran di si David. Ibana ma pajongjonghon uhum dohot hatigoran di tano on. Tumbur hatigoran sian pinompar ni si David i, martudutudu tu haroro ni Meisas (Jesus Kristus). I ma na gabe hot ni padan parasian ni Debata salelenglelengna. 
  3. Manghajongjonghon uhum dohot hatigoran di tano on (ay. 15). Hinagok ni bagabaga i patar ma di na pinaojak ni Debata uhum dohot hatigoran di tano on. Uhum dohot hatigoran I, I ma Jesus Kristus marhite hamatean dohot haheheonNa. Ibana gabe raja pajongjong uhum dohot patongtong hatigoran I tu portibi on. Laos digohi do I di ari na parpudi I, di na ro muse Ibana patupahon uhum dohot hasintongan/keadilan dan kebenaran di luhut tano on. I ma na tapaimaima di bagasan panghirimon na mangolu (mar-advent). Di bagasan Jesus Kristus saluhut na tinompa di paimbaru. Dipaimbaru Rupa dohot pangalaho ni Debata na sangap I di hadirion ni jolma, naung sego ala ni dosa I (Rom 3:23). Dengan demikian, Yesus Kristus yang menjadi manusia, merupakan tindakan aktif Allah untuk memulihkan kembali kemulianNya yang telah dirusak manusia tersebut. Pemulihan kemuliaanNya itulah yang melayakkan umat manusia berdiri dan berharga di hadapanNya. Dan tindakan aktif Allah tersebut mengubah status manusia sebagai pendosa kepada status umat yang paling dikasihiNya (Ibr 2:10). 
  4. Haluaon di Jerusalem; tua dohot ngolu na marhasonangan (ay. 16)                          Bagabaga haluaon, tua nang hasonangan di Jerusalem tangkas do di Jer 33: 6 Ida ma, ahu sandiri pahehehon tu nasida hahisaron dohot hamalumon, jala pamalumonku nasida, jala ahu papatarhon tu nasida hadameon dohot habonaron mardapotdapot. Nunga tulus haluaon I di bangso i. Laos sejarah haluaon do i nang sahat tu hita tingki on nang tu ari na parpudi i. Targoar ma hita nuaeng Jerusalem di haporseaon naung dipaimbaru, naung taruli tua dohot ngolu na marhasonangan di Jesus Kristus na gabe parpintoranta. Laos ulaon ni Debata do saluhutna i ala ni holongNa i. Pembenaran dan pemulihan oleh karena kasihNya yang telah memperdamaikan (Roma 5:10). Saluhutna dipatupa Debata, di bagasan sada sangkap, sangkap hasonangan di na tinompana i. 
  5. Naeng bongot ma hita tu minggu Advent. Managam haroro ni sipalua I. Naeng tangkas mananda jala manghangoluhon asi ni rohaNa i hita di ngolu na di portibi on. Laos panandaon i papos rohanta manghirim di hangoluan na manongtong na naeng sipapataronNa di ari sogot i di angka na porsea jala hot Manahan rodi ujungna. Janghon ma Raja partigor dohot paruhum hasintongan i, asa di bagasan Ibana tarpatupa hita nang ngulu na singtong jala tigor/benar dan Adil. Jahowa do pasauthon bagabagana marhite haroro ni Mesias i. Serius do Debata pasauthonsa, serius nang hita manjanghonsa. Anugerah Allah yang bernilai mahal, diberikan secara gratis, sehinga dibutuhkan sikap hidup yang “bernilai mahal” manjanghonsa. Tidak cukup hanya Kristen di KTP saja.
          
Latar Belakang Singkat
             Pelayanan Yeremia sebagai nabi diarahkan kepada kerajaan selatan Yehuda,sepanjang 40 tahun terakhir dari sejarahnya (626-586 SM). Ia masih hidup untuk menyaksikan serbuan Babel ke Yehuda yang berakhir dengan kebinasaan Yerusalem dan Bait Suci. Yeremia, putra seorang imam, lahir dan dibesarkan di Anatot, desa para imam (6 km di timur laut dari Yerusalem) selama pemerintahan Raja Manasye yang jahat. Yeremia memulai pelayanan sebagai nabi pada tahun ke-13 pemerintahan Raja Yosia yang baik, dan ia ikut mendukung gerakan pembaharuan Yosia. Akan tetapi, ia segera menyadari bahwa gerakan itu tidak menghasilkan perubahan yang sungguh-sungguh dalam hati bangsa itu; Yeremia mengingatkan bahwa jika tidak ada pertobatan nasional sejati, maka hukuman dan pemusnahan akan datang dengan tiba-tiba.
             Kitab nubuat ini menunjukkan bahwa Yeremia, sering kali disebut "nabi peratap," merupakan seorang yang membawa amanat keras namun berhati lembut dan hancur (mis. Yer 8:21-9:1). Sifatnya yang lembut itu menjadikan  penderitaannya makin mendalam ketika firman nubuat Allah ditolak dengan angkuh oleh kerabat dan sahabat, imam dan raja, dan sebagian besar bangsa Yehuda. Walaupun sepi dan ditolak seumur hidupnya, Yeremia termasuk nabi yang paling tegas dan berani. Kendatipun berhadapan dengan perlawanan yang berat, dengan setia ia melaksanakan panggilannya sebagai nabi untuk memperingatkan sesama warga Yehuda bahwa hukuman Allah makin dekat. Ketika merangkum kehidupan Yeremia, seorang penulis mengatakan: "Tidak pernah manusia fana memperoleh beban yang begitu meremukkan. Sepanjang sejarah bangsa Yahudi tidak pernah ada teladan kesungguhan yang begitu mendalam, penderitaan tak henti-hentinya, pemberitaan amanat Allah tanpa takut, dan syafaat tanpa kenal lelah dari seorang nabi seperti halnya Yeremia. Tetapi tragedi kehidupannya ialah: bahwa ia berkhotbah kepada telinga yang tuli dan menuai hanya kebencian sebagai balasan kasihnya kepada orang-orang senegerinya" .                                   Pdt. Harminto Sihombing, STh – HKBP Purwakarta

0 comments:

Post a Comment