Monday, 28 April 2014

PSALMEN 130:1-8



SERMON PARHALADO HKBP SIDIKALANG
MINGGU I DUNG TRINITATIS
10 Juni 2012
EV. 2 Korint 4 : 16-18
EP. PSALMEN 130
Topik Minggu: Dipaimbaru Marhitehite Hamuliaon na Manongtong

PATUJOLO
  1. Digoari Psalm on ende hananangkok-Mazmur ziarah. Tongon di Pesta ari Raya, marpungu do bangso Israel di Joro ni Debata na di Jerusalem. Marroan ma nasida sian angka parserahannasida be. Somalna bongot do nasida tu bagas joro laho beribadah. Diendehon nasida do angka Psalem di ibadah i. Tongon Psalmen 130 on ende panopotion ni dosa di ibadah i. Marhataridaan do I sian ayat 7-8, na manoarahon pengakuan dosa kolektif bangso Israel.  Ia Psalmen 130 on, dibahen judulna di Bibelta “Pardangolan binahen ni dosa, dohot Nalom ni roha di hasesaan”. Di Alkitab; “seruan dari dalam kesusahan”.
  2. Adong do ke-khas-an ni Psalmen 130 on,  sian angka bindu na asing, I ma na marhorong ende/tangiang manopoti dosa, isara ni bindu 51.  Mzm 130 mempunyai nuansa permohonan tobat yang lebih kental. Sedangkan Mzm 51 mengetengahkan bobot pengakuan dosa. Namun terlepas dari perbedaan penekanan tadi, kedua Mazmur ini mencerminkan konteks unsur pengakuan  dosa dalam tata ibadah
  3. Garis Besar: partording ni Psalmen 130 on:
Ayat 1-2    : Joujuou dohot nalom ni roha di pangurupion ni Debata, di tingki di pardangolan
            3-4 : Holan Debata do na tuk paluahon jolma sian jorgong ni Dosa; ala asi ni rohaNa
            5-6 : Manghalungunhon pangurupion ni Jahowa di pardangolan i                                       
            7-8 : Debata na paluahon bangsona/ruasna

HATORANGAN
  1. Ayat 1-2   :  digombarhon do, ia Debata “Tangi” di tangiang ni na ganup martangiang di bagasan “ketulusan dan kejujuran” di na mangokui hagaleon nang hahurangan (mengakui kegagalan dan keterpurukan) di adopan ni Debata. Tontu sahali marharoroan do I sian panolsolion na mansai manangkas sian roha parbagasanna. Pangulaon ni tondi Porbadia do I na “manorusi” tu roha ni ganup jolma, laos diajari tondi I ma hita mananda dia na denggan dohot na roa. Dung I tubu ma panolsolion di angka dosa i. Laos panolsolion I, parbue ni haporseaon ma I, na dipatondihon Debata tu hita marhite Tondi Porbadia. Alani I, tugas ni angka jolma na tongon “terpuruk” ala ni dosa, I ma manangihon tondi ni Debata di hamaolon ni ngolu i.
  2. Ayat 3-4: Marbinoto do Debata di saluhut angka dosa ni jolma I luhutna marsadasada. Didok dison “molo tung manjujur Ho” ale Jahowa di angka dosa. Marbinoto do Debata manang sadia godang dosa na ni ola ni jolma ganup secara pribadi saleleng ngoluna. Alai molo pe tung so habilangan godang ni angka dosa ni jolma I, dang uhumna na umbalga. Andul tahe (ay.4 : alai tahe) umbalga holongNa di angka pardosa i. Halambohon ni Debata na sai “Marpamuati” I do dipatujolo di ngolu ni jolma si pardosa i. Laos ala ni holongNa I do na mangonjar umbahen na “Barani” hita manjou goarNa I di tangiangta, nang pe di bagasan dosa na marlobi situtu, as alma di bagasan “ketulusan dan kejujuran”.
  3. Haporseaon na tutu situtu (keyakinan penuh); I ma di na marpamuati do Jahowa; laos I ma na mangonjar jolma I pashathon luhut gondok/bonsa ni rohana ala ni dosa I (dengan iman yang teguh, tidak ragu-ragu mencurahkan isi hatinya kepada Allah. Haporseaon/keyakinan na I lobi andul sian parhal na porsea di torang ni ari di manogot ganup ari. Marlapatan, kepastian na pasti situtu di na marpamuati sian Jahowa, andul do I sian angka kepastian na di portibi on, songon I nang angka gejala alam. Kepastian I ma nian na mangonjar jolma olo manopoti angka hahuranganna be.
  4. Ayat 7-8: Jala Ibana sandiri paluahon Israel sogot sian dosana sudena.
  1. Haluaon = redemption =  penebusan = pembebasan.
Tongon do godang haluaon pinatupa ni Debata di bangso Israel. Isara ni haluaon sian sian Mesir, parhatobanon sian Babel, jala haluaon ni bangso, yakni secara kolektif,  dang secara pribadi. Alai secara khusus sian buku Padan na Robi di Psalmen 130:7-8 on do taringot tu haluaon/“pembebasan” (Ibrani: padah] sian dosa, secara kolektif. Marhite I “Nalom ni roha” = “berharap penuh” [Ibrani: yahal], gabe sada gokhon dohot joujou do I tu angka jolma na dihuphupi dosa. Pandohan “Nalom Ni Roha” martudutudu do I tu sada parsaoran-hubungan na “rosu” Debata dohot Jolma. Marhite i:  
[1]   Allah adalah Pembebas yang akan membebaskan seseorang yang berharap kepadaNya, dan oleh karena itu
[2]   Adalah patut dan wajib bahwa kita menanti dengan “tekun dan setia” sampai Allah bertindak mengampuni.
  1.  Parasi roha (ay. 7) “Kasih setia” (Ibrani: khesed)  merupakan padanan kata Ibrani khesed. Mansai jotjot do pandohan on tarida di buku Psalmen. Pandohan I pataridahon ia hita dang boi lepas sian holong ni Debata.
Kata itu sangat erat hubungannya dengan dua pengertian, yaitu ‘perjanjian [anugerah]’ dan ‘kesetiaan’. Artinya dapat dirangkum sebagai ‘kasih yang mantap teguh atas dasar perjanjian yg telah dibuat’. Arti ini digunakan untuk menggambarkan baik sikap Allah terhadap umat-Nya maupun sikap umat Allah terhadap Dia.
PANIMPULI
  1. Rasa bersalah yang luar biasa; patar do dipatolhas parplsamen; marhite pandohan
di ay. 3 Molo tung manjujur Ho, ale Jahowa, di angka dosa, tung ise ma manahan jongjong, ale Tuhan? Marhite godang ni pambahenanna na humurang di na sai laon. Marhite I ma paingothon ganup jolma marnida angka na humurang (dosa) na niulana na sai laon. Ai dang adong jolma na so mardosa (Rom 3 : 23). Alai dang godang ni dosantai ditangkasi Debata, hamubaonnai do. Ai arga do ganup jolma di Ibana. Puji Tuhan, Allah mengampuni. Dia tak menyimpan catatan dosa masa lalu, entah betapa banyak atau menyedihkannya dosa itu.  “Demikianlah sekarang tidak ada penghukuman bagi mereka        yang ada di dalam Kristus Yesus” (Roma 8:1).

0 comments:

Post a Comment